De race

Maak een eigen race parcour met 3 obstakels en een toverstok die je op een dichtere positie doet brengen. Als je boven de straat komt gaan je stappen vele trager (neem 1 stap anders 3 stappen).

  • Stap 1: Pinguïn op de juiste start positie plaatsen: pinguïn richten 90°, pinguïn beweging: ALS toets omlaag ingedrukt DAN richten 180° { neem 3 stappen }
    Hoe lang moet de pinguïn dit herhalen? herhaal tot de eindmeet
    aan de eindmeet zegt de pinguïn iets "Alle ijsblokjes nog aan toe! Gewonnen!
    Alles kopiëren voor de ijsbeer, plaats en toetsen aanpassen
  • Stap 2: ALS de pinguïn en de ijsbeer groen raakt, mag hij maar 1 stap nemen ANDERS mag hij 3 stappen nemen
    Kopieer dit voor alle toets combinaties
  • Stap 3: ALS de pinguïn of de ijsbeer een eerste hindernis raakt, moet hij 3 seconden wachten
  • Stap 4:ALS de pinguïn of de ijsbeer een tweede hindernis raakt, moet hij 1 seconden wachten en terug naar start gaan
  • Stap 5:We plaatsen een toverstok, wanneer de ijsbeer of pinguïn tegen loopt wordt hij verplaatst dichter bij aankomst.
    ALS de pinguïn of de ijsbeer de toverstok raakt, moet de toverstok verdwijnen
  • Stap 6: ALS de pinguïn of de ijsbeer de banaan raakt, moet hij weg glijden naar een willekeurige plaats