<p<

Doel en boodschap

Een commercial heeft als doel iets aantrekkelijk te maken. Je wilt als maker dat de kijker naar het product verlangt of er naartoe wil gaan.

Een goede corporate video is gemaakt van mooie, afwisselende shots, een perfect beeldritme en muziek die naadloos aansluit bij de visuele kant.

Ik denk dat je minimum 6 verschillende filmhoeken nodig in de totale film. Film eens van rechts, van links, frontaal, bovenaan, verder van afstand, close-up, kikvors- of vogelperspectief, ... Speel met de positie van de camera!

Eindig met een naam (logo) en een pakkende zin waarmee je het product verkoopt.

Synopsis

Beantwoord eerst de volgende vragen om jezelf op weg te helpen:

  1. Waar gaat de commercial over? (product)
  2. Wat is het basisidee van je filmpje? (2-3 zinnen)

Film sommige scènes in slowmotion aan 120fps of 240 fps (indien mogelijk). Als het een beetje schokkerig overkomt gaan we het smoother maken met het effect warp stabilizar.