Deze opdracht wordt klassikaal gemaakt per 2.

Stel, we willen filmen hoe de leerlingen in de klas een toets maken. Het zou erg lang en saai worden als de hele toets van begin tot eind werd gefilmd. Bedenk zelf een einde waardoor de toets onderbroken wordt en de les vlugger moet stoppen.

Teken in het draaiboek welke zes shots het boeiendste zouden zijn.

Voorbeeld:

  1. Start (inleiding – 5 W’s)
    Wie: eerst de leraar, dan focus op 1 bepaalde leerling
    Wat: Deelt toets uit
    Waar: Klas
    Camera: Long shot van de klas en leerlingen + detailsshot van handen die toets op bank van leerling legt. Mediumshot van een leerling die zich buigt over de toets en zijn naam op het blad schrijft.
  2. Midden (confrontatie)
    Wie: Leraar
    Wat: Geeft signaal dat de leerlingen moeten stoppen met schrijven en komt de toets ophalen
    Waar: Klas
    Camera: Long shot van de klas en leerlingen + Mediumshot over schouder van leerkracht die de toets van de leerling komt ophalen.
  3. Einde (De ontknopping)
    Wie: Leerling
    Wat: Bepaal hier zelf de actie
    Waar: Klas
    Camera: zelf in te vullen … + voor het slot eindig je hoe je begonnen bent (Long shot van de klas en leerlingen).

Na montage zal het een filmpje worden van ongeveer 10 seconden.

Download hier het storyboard en schets je verhaal in minimum 10 shots:

Storyboard.pdf of Storyboard.doc