Bekijk de game in een aparte browser. Download hier het startbestand.

Voorvertoning

Gebeurtenis Ontwerp 'Intro'

Gebeurtenis Ontwerp 'Game'

Je speelt tegen de computer, de computer krijgt een willekeurig (random) getal tussen 1 en 3 . Maak 4 variabele aan: computer, inkie, scoreInkie & scoreComputer .

Vergelijk de waarde van de computer is het 1 dan geef je de frame 'blad' weer van de sprite 'Krab'. De waarde 2 is de frame 'steen' en waarde 3 is de frame 'schaar' .

Vergelijk de waarden wie er wint? Je hebt 7 mogelijkheden!

Steen (2) wint van schaar (3), schaar (3) wint van blad (1) en blad (1) wint van steen (2).

Controleer dit voor de waarde inkie, dan win jij. Als de computer = krab deze waarde heeft wint de computer. Je kan natuurlijk ook gelijkspel hebben.

Als jij wint voeg je een punt bij scoreInkie en als de krab wint voeg je een punt toe bij scoreComputer .

Wie het eerste 5 punten scoort wint!

Bedenk een eigen spel waar je als speler tegen de computer speelt. Bijvoorbeeld memospel, 21-en met kaarten, ...