- Je moet een sleep(drag)-objecten hebben en een neerzet(drop)-object hebben
- Geef je op drag-object het gedrag "Sleep en neerzetten"

Tween
Als de dropzone fout is kan je een animatie (Tweening) meegeven dat hij terug gaat naar zijn oorspronkelijke positie.

Speel de game in een aparte browser.
Silhouetten
Sleep het figuurtje over een andere afbeelding en vergelijk of het juist is. Je kan na het neerzetten het drag en drop uitgeschakelen!


Als extra kan je nog acties oproepen als het niet juist is bijvoorbeeld een error geluid of een rood kruis erover.

Je kan nog een variabele maken pogingen = 2 dat je maar 1 of 2 keer fout zijn of je game start opnieuw.

Speel de game in een aparte browser.
Frame weergave = waarde
Vergelijk de variabale tekst waarde en verander hierop de afbeelding in de tijdslijn.





Speel de game in een aparte browser.
Bekijk de game in een aparte browser.
Gedrag SlepenNeerzetten
Start met de afbeelding het gedrag 'SlepenNeerzetten' te geven.

Voor mijn game kan de speler accessoires neerzetten. Hier maakt het niet uit waar het terecht komt. Dus gewoon het gedrag 'SlepenNeerzetten' is hier voldoende.


Ik werk met verschillende ontwerpen dus ik moet de X- en Y-positie goed bewaren in een aparte variabele om dit later in een ander ontwerp te kunnen opvragen.
Maak nu zelf een drag & drop spel
Vorig jaar zijn er E-learnings gemaakt over de studieaanbod van de school: Multimedia, hout, auto, lassen, elektriciteit, stem techniek, elektromechanica of mechanica.
Inspiratie:



