logo

Een bewust gekozen font roept een emotionele reactie op; vertrouwenwekkend, serieus, frivool, vriendelijk, uitnodigend, klassiek. Typografie is een essentieel onderdeel van het Corporate Design, een krachtig statement. En toch staan de meeste bedrijven nog te weinig stil bij de kracht van typografie.

In een commerciële wereld die geobsedeerd is door “global branding”, kan een custom fonts een uiterst efficiënt middel zijn om een unieke merkidentiteitte creëren. Het effect van lettertypen is voor het ongetrainde oog wellicht subtiel, maar het resultaat is zeer krachtig.

logo logo logo

Voor welke kleuren heb je gekozen in je logo? Geef ze weer in RGB-waarden, CMYL-waarden en hexidecimale waarden.

Bespreek de kleurpsychologie van deze kleur.

  • 2.1. Kleurgebruik
  • 2.2. Typografie
  • 2.2.1. Huisstijlhandboek
  • 2.2.2. Huisstijldragers
  • 2.2.3. Website
  • 2.1 Kleurgebruik

    Welke kleuren gebruik je in dit huisstijlhandboek?

    2.2. Typografie

    2.2.1 Huisstijlhandboek

    Welk lettertypes gebruikt je in je huisstijlhandboek (dossier)?

    Geef informatie over: lettertype, letterstijl, lettergrootte en regelafstand.

    Titel en subtitel (huisstijlhandboek)

    Leestekst (huisstijlhandboek)

    2.2.2 Huisstijldragers

    Welk lettertypes gebruikt je bij je huisstijldragers (drukwerk)?

    2.2.3 Website

    Welk lettertypes gebruikt je in je website ? Geef dit weer als CSS body { font-eigenschappen }, h1 { ...}, h2 {...} en eventueel h3 {...}