Bekijk de game in een aparte browser.

Bekijk de game in een aparte browser.

Bekijk de game in een aparte browser.

Gebeurtenis layout 'intro'

Gebeurtenis layout 'game'

Gebeurtenis layout 'gewonnen'

Timing

Je kan ipv te controleren of de score = 10 zorgen voor een uitdaging. Pak zoveel mogelijk vissen binnen de 2 min. = 120 sec.

  1. Maak een nieuwe variabele "totalTime".
  2. Maak een nieuwe gebeurtenis Systeem > Elke X seconden. Typ de waarde 1.0 in
  3. Maak een nieuwe actie > Tel -1 sec. af van totalTime
  4. Maak een nieuw object Tekst en plaats onder de variabele score. Verander de naam naar TekstTime

Probleem! Nu zie je de tijd staan als een getal dat start vanaf 120.

Oplossing: Verander de tekst waarden naar:

	zeropad(floor(totalTime/60),1) & ":" & zeropad(floor(totalTime%60),2)

Extra voorwaarden koppelen aan 1 gebeurtenis

Wanneer de tijd = 0 zou het aftellen moeten stoppen anders ga je een negatief bv. -1:00 krijgen. De herhaling van het aftellen kan je laten stoppen door op de gebeurtenis te klikken met de rechtermuisknop Toevoegen > Een nieuwe voorwaarden toevoegen.

Highscore

Je maakt een nieuwe object aan locale opslag en een nieuwe variabele “highscore” die de waarde dan bewaard in een lokale database.