Inhoudstafel huisstijlhandboek

  • Titelpagina (officiële met het logo van de school)
  • Woord vooraf
  • Huisstijlhandboek (creatieve cover)
  • Inhoudsopgave
  • Projectbeschrijving (= inleiding)
  1. Logo
    • 1.1 De filosofie van het logo
    • 1.2 Witruimte
    • 1.3 Kleurgebruik (basisregels + achtergrondkleuren + lijnwerk)
    • 1.4 Do’s and don’s (wat mag je met het logo nooit doen)
  2. Typografie
    • 2.1 Fonts in het logo
    • 2.2 De primaire fonts (drukwerk: normale tekst + titels en subtitels)
    • 2.3 Alternatieve fonts (deze is bv. niet beschikbaar voor je website)
  3. Toepassingen
    • 3.1 Fysieke dragers (drukwerk: briefpapier, omslagen, visitekaart, promotiemateriaal, …)
    • 3.2 Digitale dragers (social media banner, website, logo-animatie en promovideo)
  4. Bijlagen
    • 4.1 Analysis of competitive sites (3 Engelstalige sites becommentariëren + conclusie in het Engels formuleren)
    • 4.2 Aanvraag offerte
    • 4.3 Petit panneau
    • 4.4 Description senior year project
    • 4.5 Report internship
    • 4.6 Présentation en français
  • Tot slot
  • Lijst van geraadpleegde bronnen
  • Bijlage: Logboek

Doel

  1. Primaire doelen = belangrijkste doelen, die moeten worden gehaald!
    Voorbeelden:
    • Breder doelpubliek proberen te bereiken.
    • Gebruik van sociale media voor idee en concept over te brengen via reclame.
    • De omzet verhogen.
    • Een positieve relatie opbouwen met de klanten bv. 10 beurtenkaart waarbij de klant nadien 10 % korting krijgt.
    • Gericht voor volwassenen maar ook voor kinderen en jong volwassenen.
    • Mensen uit elke sociale klasses.
  2. Secundaire doelen = minder belangrijk, het zou mooi zijn als dit wordt gehaald, maar het is niet noodzakelijk voor het slagen van de site.

Stel de juiste vragen aan je klant om zo bestaande klanten beter te informeren en nieuwe klanten aan te trekken.

  • Wie is de toekomstige bezoeker van de website? Man, vrouw, kinderen?
  • Tot welke leeftijdscategorie behoort de bezoeker? Bv. jongeren tussen 18 en 24 jaar
  • Hebben de bezoekers al ervaring met internet? Bv. online betalen?
  • Moet de website in meerdere talen? Bv. regio Brussel Nederlands en Frans

Voorbeeld doel en doelgroep dat je wilt behalen met je eindwerk:

Primaire doelen

  • Zakelijke bedrijfswebsite maken.
  • Voor mooi promotiemateriaal zorgen zoals een flyer en affiche.
  • Promotie maken via social media zoals een facebook & instagram banner.

Secundaire doelen

  • Winkelmandje toevoegen aan mijn website.

Wensen van de klant in kaart brengen:

Zorg voor een goede communicatie met je klant. Deze vragen hieronder kunnen je helpen:

  1. Identiteit: Wie ben je? Wat / wie wil je zijn?
  2. USP (Unique Selling Point): Wat wil je uitdragen en hoe onderscheidt dat zich van de concurrentie?
  3. Target market: Op welke markt wil je je gaan bewegen? Wat zijn de kenmerken van deze markt?

Een uitgebreidde vragenlijst van je hier.

We gaan je Word-document importeren in Indesign.

Stramienpagina: